Welcome

Your current account also game account.

Register Log in

SOLVED Damage calculate on weapon

Status
Not open for further replies.

BrokenBones

User
User
Cash Shop
117
Vote Point
630
I think i found a bug with damage calculation on weapon
i have rare-7 50 lvl flamethrower with 5775 base (white) damage . also it upgraded by keen talic +3 (+25% dmg) and grade F stage 50 (+50% dmg)
total damage looks like: 5775*1.50*1.25=10828.125
~ same damage we can see in game on weapon.
1649926087860.png

But as you see total damage on char stat (C - button). i have only 10741 damage. And in this 10741 in included additional damage from race buff and charm of attack.
let's try to calculate total damage as 10741.
1649926862909.png
1649926884439.png

Hero's Roar 1 lvl must give 5% and charm 6%
So... we have 5%(race buff) + 6%(charm) + 25%(talic) + 50%(grade) total: 86% increase of attack
5775*1.86=10741,5 . In char stat we see same damage.
if grade increase a base damage total damage should be 5775*1.5*1.36=11781

So... where a trouble?
i think trouble in grade, which visual increase base damage instead give additional % of attack as give talic, buff, accessory and etc.
btw weapon without talic upgrades, but with grade upgrades have attack stat green color(as upgraded by talic) instead of white color (as base stat)
For example armor with grade upgrades have increased base defence and def stat still white
1649928021147.png
1649928407442.png
 
Solution
I think i found a bug with damage calculation on weapon
i have rare-7 50 lvl flamethrower with 5775 base (white) damage . also it upgraded by keen talic +3 (+25% dmg) and grade F stage 50 (+50% dmg)
total damage looks like: 5775*1.50*1.25=10828.125
~ same damage we can see in game on weapon.
View attachment 3979
But as you see total damage on char stat (C - button). i have only 10741 damage. And in this 10741 in included additional damage from race buff and charm of attack.
let's try to calculate total damage as 10741.
View attachment 3980View attachment 3981
Hero's Roar 1 lvl must give 5% and charm 6%
So... we have 5%(race buff) + 6%(charm) + 25%(talic) + 50%(grade) total: 86% increase of attack
5775*1.86=10741,5 . In char stat we see same damage.
if grade...

DmitryLovin

User
User
Cash Shop
0
Vote Point
0
А чё не так то? База она и в африке база, и все бонусы суммируются(в том числе талики и грейд) и применяются на нее, в итоге в статах у тебя верный урон. А то что у тебя на пушке написано и без грейдов всегда в заблуждение вводило при заточке, так как это не база меняется, а просто зачем-то показывается база помноженная на бонус талик.
 

BrokenBones

User
User
Cash Shop
117
Vote Point
630
А чё не так то? База она и в африке база, и все бонусы суммируются(в том числе талики и грейд) и применяются на нее, в итоге в статах у тебя верный урон. А то что у тебя на пушке написано и без грейдов всегда в заблуждение вводило при заточке, так как это не база меняется, а просто зачем-то показывается база помноженная на бонус талик.
в том и проблема, что цифры вводят в заблуждение. Урон на оружке выше, чем суммарный урон в статах с учетом этого оружия + еще рас бафа и гена
Просто одна и таже функция, но на разных частях эквипа отображается по-разному. у оружия увеличивается урон, у шмота увеличивается защита. если смотреть по цифрам, то грейд и там, и там увеличивает базовое значение, но у оружия статы зеленые, а у брони белые.
если взять любую стандартную интовую оругу и сравнить ее с тип с урон оругой. у тип с базовый урон не выростет и не будет зеленым, но будет саб стат +10% урона, который потом пойдет в общие статы перса.

Как минимум присутствует визуальный баг, а может и сама система грейдов задумывалась как способ увеличить базовый урон. кто знает... потому и тема в баг репорте.
 

DmitryLovin

User
User
Cash Shop
0
Vote Point
0
в том и проблема, что цифры вводят в заблуждение. Урон на оружке выше, чем суммарный урон в статах с учетом этого оружия + еще рас бафа и гена
Просто одна и таже функция, но на разных частях эквипа отображается по-разному. у оружия увеличивается урон, у шмота увеличивается защита. если смотреть по цифрам, то грейд и там, и там увеличивает базовое значение, но у оружия статы зеленые, а у брони белые.
если взять любую стандартную интовую оругу и сравнить ее с тип с урон оругой. у тип с базовый урон не выростет и не будет зеленым, но будет саб стат +10% урона, который потом пойдет в общие статы перса.

Как минимум присутствует визуальный баг, а может и сама система грейдов задумывалась как способ увеличить базовый урон. кто знает... потому и тема в баг репорте.
А всё, я проморгал тот момент, что на оружке урон неправильно считается ._. мой косяк
 

admin

Administrator
Staff member
Cash Shop
49
Vote Point
70
엘븐 실드(코스튬방패)
I think i found a bug with damage calculation on weapon
i have rare-7 50 lvl flamethrower with 5775 base (white) damage . also it upgraded by keen talic +3 (+25% dmg) and grade F stage 50 (+50% dmg)
total damage looks like: 5775*1.50*1.25=10828.125
~ same damage we can see in game on weapon.
View attachment 3979
But as you see total damage on char stat (C - button). i have only 10741 damage. And in this 10741 in included additional damage from race buff and charm of attack.
let's try to calculate total damage as 10741.
View attachment 3980View attachment 3981
Hero's Roar 1 lvl must give 5% and charm 6%
So... we have 5%(race buff) + 6%(charm) + 25%(talic) + 50%(grade) total: 86% increase of attack
5775*1.86=10741,5 . In char stat we see same damage.
if grade increase a base damage total damage should be 5775*1.5*1.36=11781

So... where a trouble?
i think trouble in grade, which visual increase base damage instead give additional % of attack as give talic, buff, accessory and etc.
btw weapon without talic upgrades, but with grade upgrades have attack stat green color(as upgraded by talic) instead of white color (as base stat)
For example armor with grade upgrades have increased base defence and def stat still white
View attachment 3982View attachment 3983
Thanks a lot, you doing the best deed! This is only visual bug, but it's annoying, but now that's thing has been fixed as well.

1650126981987.png
 
Status
Not open for further replies.
Top